accoirann.com
travell

اكوسيستم استارتاپي كشور به‌عنوان يكي از حوزه‌هاي تقريباً نوپا در اقتصاد با چالش‌هاي زيادي مواجه است. اگرچه فعالان اين حوزه پيش از اين در جذب سرمايه با مشكل مواجه بوده و همواره از نظر ماندگاري و بقا با چالش هايي مواجه بوده اند، اما اعمال محدوديت در اينترنت در ماه هاي اخير كار در اين اكوسيستم را دشوارتر كرده است.


دنياي تجارت در گزارشي به گردش استارت آپ ها پرداخته است كه نشان مي دهد اين حوزه در مقايسه با ساير حوزه هاي اقتصاد بسيار كم است و گردش مالي كمي در آن وجود دارد و گردش سرمايه در آن با مشكل مواجه است. اين موضوع رقابتي نابرابر بين اكوسيستم استارتاپي و بخش سنتي اقتصاد ايجاد كرده است.

در قسمت هاي بعدي گزارش گردش مالي استارتاپ ها نسبت به سود خالص فولاد مباركه آمده است: استارت آپ ها روزهاي سختي را پشت سر مي گذارند و هر از چند گاهي مشكلاتي مانند كندي اينترنت، مهاجرت كارشناسان و... روزنه هاي اميد را مي بندد. در اين اكوسيستم مشكلات استارتاپ ها در جريان تحولات سياسي، اجتماعي و اقتصادي شكل و شمايل جديدي به خود مي گيرد و اين اكوسيستم در هر عصر شاهد ظهور چالش جديدي است.

 

ويژگي هاي خاص ويلاهاي اجاره اي كه سفرتان را دلنشين مي كند

 

در ماه‌هاي اخير صحنه‌اي از تاريخ اقتصادي ايران براي اين شركت‌هاي نوپا تكرار شده است و برخي تلاش مي‌كنند با انگ زدن به فعالان اقتصادي مستقل و تاثيرگذار شرايط را براي بقاي خود سخت كنند؛ اتفاقي كه در سال‌هاي پر التهاب اواخر دهه ۵۰ و اوايل آن رخ داد. دهه 60 به فعاليت كارخانه ها و شركت هاي معروف آن زمان مانند ارج، ايران ناسيونال، كفش ملي و ... پايان داد.

اكنون انگ هايي مشابه آنچه در اتفاقات اخير در ايران ديده شد وارد برخي از اعضاي اكوسيستم استارتاپي شده است و در شرايطي كه استارتاپ ها از تمام توان خود براي حضور در عرصه اقتصادي استفاده مي كنند، برخي به اشتباه از جاذبه هاي مالي و سرمايه گذاري به عنوان عاملي استفاده مي كنند. زيرا اين واقعيت كه اين اكوسيستم يك دولت است خود گوياي آن است. نگاهي اجمالي به رقباي سنتي و ارزش استارتاپ ها در اقتصاد كشور نشان مي دهد كه نمي توان در ميان تحليل هاي منطقي اجازه رشد چنين روايت هايي را آسان كرد و با يك محاسبه ساده مي توان به راحتي متوجه شد كه استارت آپ ها همچنان جلوتر هستند. از صنايع اصلي در حوزه اقتصادي است. گردش مالي كمي دارند.


ارزش استارتاپ ها؛ 80 تا 90 هزار ميليارد تومان
استارت‌آپ‌ها در دنيايي متفاوت از اقتصاد سنتي متولد و رشد كرده‌اند، اما هنوز راه درازي در كنار صنايع بزرگ كشور دارند و بايد پذيرفت كه ميزان سرمايه‌گذاري در اين اكوسيستم قابل مقايسه نيست. با حجم گردش مالي در بخش عمده اقتصاد ايران. از سوي ديگر، موضوعي كه بحث در مورد مسائل مالي استارت آپ ها را به چالش مي كشد، مربوط به نبود آمار مشخص است. به عبارت ديگر، به دليل نامشخص بودن تعداد استارتاپ ها، سنجش ارزش اين اكوسيستم دشوارتر مي شود و نمي توان در مورد اعداد دقيق صحبت كرد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ويلااجاره اي،
موضوع:
[ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۵۴:۲۹ ] [ forough ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی